Tuesday 22 September 2015

11 Langkah menggunakan Set Nutriwhite Shaklee

Assalamualaikum and hi teman-teman imtiyaz,

Kali ini saya nak bercerita pula tentang cara menggunakan set NutriWhite Shaklee. Langkah-langkahnya pun sama tetapi mungkin ada sedikit berbeza..Rugi kalau tak tahu nak guna produknya dengan cara yang betul.

Kalau nak tahu, NutriWhite ni telah dicipta khas untuk kulit orang asia..Ye lah..kita ni special sikit..hehe..dan juga ia dicipta berdasarkan pengalaman yang diyakini bahawa ramuan sains lebih elok jika digabungkan dengan alam semulajadi.Haaa...nampak tak permainan dia kat situ.. Selain kombinasi nutrien-nutrien esklusif yang terpilih atau lebih dikenali sebagai White N-16 (patent pending), ia juga mengandungi Vitamin C aktif dan pati likuoris yang ditambah ke dalam formulasi botani untuk membantu menambahkan kecerahan kulit serta mengurangkan tompok-tompok gelap dan menambahkan keserian wajah..

Untuk mereka yang baru nak kenal produk penjagaan kulit NutriWhite ini, ada 7 produk kesemuanya. Ini set lengkap..Antaranya ialah:

• NUTRIWHITE GENTLE ACTION MAKEUP REMOVER
• NUTRIWHITE GENTLE DEEP FOAMING CLEANSER
• NUTRIWHITE SOOTHING RADIANCE WHITENING SOFTENER
• NUTRIWHITE DAILY DEFENSE WHITENING ESSENCE
• NUTRIWHITE SPOT WHITENING TREATMENT
• NUTRIWHITE ULTIMATE PROTECTION WHITENING LOTION SPF 15
• NUTRIWHITE OVERNIGHT RENEWAL WHITENING CREAM



Apa?? Mesti wajib beli semua ke? Huhu..takut tak termampu nak guna??..ok..no problem..daripada 7 produk kat atas ni, teman-teman boleh guna 3 sahaja produk, ini la set basic nutriwhite.

• NutriWhite Gentle Deep Foaming Cleanser
• NutriWhite Soothing Radiance Whitening Softener
• NutriWhite Daily Defense Whitening Essence

Cara menggunakan NutriWhite Shaklee pada waktu PAGI :

Langkah 1 : 

Gentle Deep Foaming Cleanser

Gentle Deep Foaming Cleanser boleh digunakan dua kali sehari. Sehari pada waktu pagi dan sekali pada waktu malam (selepas menggunakan penanggal bahan solekan). Urutkan pada kulit yang basah.  Bersihkan dengan air suam. Diikuti dengn pelembab.

Langkah 2 :

Soothing Radiance Whitening Softener

Soothing Radiance Whitening Softener ini boleh digunakan dua kali sehari selepas membersihkan muka. Seperti fungsi penyegar/ toner, hanya tuangkan sedikit pada bebola kapas dan sapukan pada muka dan leher dengan perlahan. Boleh juga dituangkan pada telapak tangan yang bersih lalu ditekap saja pada muka dan leher.

Langkah 3 :

Daily Defense Whitening Essence

Daily Defense Whitening Essence digunakan dua kali sehari pada kulit yang bersih (selepas penyegar), sapukan dengan rata pada muka dan leher yang telah dibersihkan.
    
Langkah 4 :

Spot Whitening Treatment

Gunakan Spot Whitening Treatment mengikut keperluan, sekali atau dua kali sehari selepas  Whitening Essence. Sapukan sedikit pada bahagian kulit yang gelap dengan lembut. Elakkan dari terkena cahaya matahari selepas menggunakannya. Mesti digunakan bersama-sama Ultimate Protection Whitening Lotion SPF 15.
    
Langkah 5 :

Ultimate Protection Whitening Lotion SFP 15

Ultimate Protection Whitening Lotion SFP 15 adalah langkah terakhir dan terpenting bagi kawalan kulit pada siang hari. hanya perlu meratakan secara lembut pada bahagian muka dan leher secara ke atas, elakkan terkena pada bahagian mata. Bagi wanita, boleh diikuti dengan pemakaian Minerelles Foundation jika perlu.


Cara menggunakan NutriWhite Shaklee pada waktu MALAM 

Langkah 6 :

Gentle Action Makeup Remover

Gentle Action Makeup Remover ini merupakan langkah terpenting dalam rutin harian pembersihan NutriWhite. Ia bukan sekadar pembersih alat solekan malah berfungsi bagus untuk menanggalkan kesan kotoran/debu sepanjang hari. Gunakannya sebagai langkah pertama bagi pembersihan pada malam hari.  Urutkan pada kulit yang kering.  Bersihkan dengan air suam.  Seterusnya diikuti dengan penggunaan NutriWhite Gentle Deep Foaming Cleanser.
    
Langkah 7 :

Gentle Deep Foaming Cleanser

( sama seperti langkah 1 dalam 'cara menggunakan nutriwhite pada waktu pagi' di atas )

Langkah 8 :

Soothing Radiance Whitening Softener

( sama seperti langkah 2 dalam 'cara menggunakan nutriwhite pada waktu pagi' di atas )

Langkah 9 :

Daily Defense Whitening Essence

( sama seperti langkah 3 dalam 'cara menggunakan nutriwhite pada waktu pagi' di atas )

Langkah 10 :

Spot Whitening Treatment

( sama seperti langkah 4 dalam 'cara menggunakan nutriwhite pada waktu pagi' di atas )

Langkah 11 :

Overnight Renewal Whitening Cream

Overnight Renewal Whitening Cream boleh disapukan dengan lembut pada muka dan leher secara ke atas.
    
Do & Don’t NutriWhite Shaklee
    
  • Jangan menggunakan Ultimate Protection Whitening Lotion SFP 15 ketika sebelum tidur. Ia hanya akan menutup pori kulit daripada bernafas sepanjang malam
  • Ultimate Protection Whitening Lotion SFP 15 sangat membantu dalam mencegah kerosakan berpunca dari sinar UV pada permukaan kulit. Gandingkan bersama dengan rutin pengambilan vitamin E setiap kali sebelum tidur untuk perlindungan maksima masalah sinar UV ini dari dalam
  • Daily Defense Whitening Essence boleh digunakan untuk menanggalkan kesan jeragat yang minimum. Sekiranya penggunaannya tidak mendapatkan kesan yang ketara, barulah menggunakan Spot Whitening Treatment untuk memulihkan kesan jeragat yang degil tersebut.
  • Overnight Renewal Whitening Cream boleh juga diamalkan pada waktu siang bagi mereka yang mempunyai kulit jenis kering


Whatsapp : 0132128902 ( Syuhada )

No comments:

Post a Comment

Berminat? Anda boleh dapatkan harga diskaun 15- 25 % setiap kali membeli produk. Tidak perlu ke sana ke mari mencari-cari agen yang menawarkan harga paling murah. Bahkan anda boleh dapat kembali cash bonus hasil belian anda tadi. Untungkan? Boleh baca lebih lanjut di sini, Kelebihan menjadi ahli Shaklee.


~ sharing with love ~


Syuhada Salleh

Email : fizda8789@gmail.com

H/P : 0132128902

Blog : http://ceritadiimtiyazcorner.blogspot.com

Page : Imtiyaz corner



SAYA PENGEDAR SAH SHAKLEE KAWASAN SHAH ALAM,KLANG, PUNCAK PERDANA, PUNCAK ALAM

Anda juga boleh baca yang ini ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...