Wednesday 12 November 2014

ESP Shaklee buatkan anda bertambah lapar?

Assalamualaikum w.b.t

Baru-baru ini, salah seorang customer saya bertanya, "kenapa mak cik akak dengan sepupu akak makan ESP buat tambah selera makan je..kejap-kejap rasa nak makan..bukan ke ESP untuk turunkan berat badan dan buatkan kita jadi kenyang?"

Betul ke minum ESP, selera makan bertambah? Yelah, mestilah risau kan, kita minum ESP nak kurus, tapi kalau dah sebabkan selera makan bertambah, berkesan ke nanti? Adeh, macam mana ni?
Ok..Mesti anda perasan, bila anda beli supplemen Shaklee, pasti SID anda akan kata “air jangan lupa ye minum banyak. Sehari mesti minum lebih kurang 3 liter air”. Pernah tak anda tanya kepada SID tu, kenapa? Ataupun, mungkin anda menganggap pesanan tu biasa-biasa saja. Sebab sebelum ni pun, memang dah diwar-warkan untuk consume air putih 8 gelas sehari.

Sebenarnya, pengambilan air putih 3 liter satu hari bukan hanya pada supplemen Shaklee saja ya, tetapi untuk semua jenis supplemen terutamanya yang dalam bentuk tablet. Tambahan lagi, air putih sangat penting untuk keperluan tubuh badan anda.

Bila kita mengambil ESP, ianya tak bermakna anda hanya perlu minum ESP saja. Dalam masa yang sama, tubuh badan anda sedang mengalami proses pembakaran lemak, sebab tu  anda akan merasa lapar. 

Sebab itu kita perlu minum banyak air untuk mengelakkan rasa lapar. Jadi, bila kita tak cukup minum, sel-sel tubuh badan kita akan 'dahaga' lalu ia menghantar isyarat ke otak. Tapi, isyarat dari sel yang kehausan itu diterima oleh otak sebagai isyarat lapar. Maka otak menghantar pesanan kepada sistem kita untuk cari makanan (lapar ni, nak makan!). Sedangkan sebenarnya kita tak perlu makan pun, cuma sel tubuh kita yang haus. Dan biasanya kita pun cari makanan dan makan sampai kenyang. Masa inilah tubuh kita menerima protein, karbohidrat dan lemak berlebihan.
Maka jika anda berada dalam situasi ini, anda mungkin asyik rasa lapar, nak selalu makan . 

Justeru, bila anda mengambil vitamin :

(1) Minum air sekurang-kurangnya 3 liter sehari

(2) Kawal pemakanan, jangan ikut sangat nafsu

(3) Tukarkan karbohidrat kepada sumber low GI
Tukar karbohidrat kpd sumber low GI tu camne? Low GI tu ape?
▶ GI = Glisemix Index (atau dalam bahasa Melayunya indeks glisemik)
▶ Indeks glisemik = Indeks pengukuran mengenai kesan makanan yang mengandungi karbohidrat ke atas paras glukosa dalam darah.

Maknanya, makanan yang kita makan, akan ditukarkan menjadi glukosa dan akan diserap ke dalam salur darah. Makanan dalam kategori GI tinggi akan menyebabkan glukosa darah meningkat dengan cepat.Manakala makanan yg GI rendah, glukosa lambat dicerna dan diserap. Ini akan meningkatkan paras glukosa dan insulin secara berperingkat dan telah terbukti bermanfaat pada kesihatan, termasuklah dalam pengawalan berat badan dan mengawal selera makan dan menambatkan rasa lapar.

Makan ESP Shaklee, selera makan bertambah? Huhu..patut lah jadi lapar. Baru tahu kenapa asyik rasa nak makan jek. Hihi.. Satu cara nak membezakan sama ada kita benar-benar laparkan makanan ataupun tidak adalah dengan minum air. Bila dah minum air tu, tetap rasa lapar maka bolehlah ambil makanan tapi pastikan dalam kuantiti yang sedikit tetapi kerap. 

Berminat? Anda boleh dapatkan harga diskaun 15- 25 % setiap kali membeli produk. Tidak perlu ke sana ke mari mencari-cari agen yang menawarkan harga paling murah. Bahkan anda boleh dapat kembali cash bonus hasil belian anda tadi. Untungkan? Boleh baca lebih lanjut di sini, Kelebihan menjadi ahli Shaklee.

~ Sharing with love ~

Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Call / Whatsupp: 013-2128902
ID Shaklee: 892768
Email : fizda8789@gmail.com
FB: Syuhada Salleh Al-Imtiyaz (  bagi sebarang pertanyaan lanjut. )
Jemput like Facebook Page: Imtiyaz corner

Dapatkan KHIDMAT NASIHAT TERBAIK dan INFO PERCUMA




19 comments:

  1. Kita selalu confuse tak Cukup air dlm badan dgn lapar.. Tu jadinya amik supplement kurus jadi bertmbah2 Berat badan.. Air Sgt pnting utk mnusa. Tapi Rmai yg ssh nk.Mnum air.. Tpi lpas consume shaklee Sy jadi Suka Mnum air secara automatic.. hehe
    APA ITU SIRAP AJAIB??

    ReplyDelete
  2. Ye btl tu, kena banyak minum air barula take kesan lapar.

    Jemput baca: RAWATAN ASLI PUTIHKAN KETIAK YANG BERKARAT DENGAN BERKESAN

    ReplyDelete
  3. Badan sedang adjust perubahan metabolisme. Bila metabolisme tinggi, cepat lapar. Berita baik, lemak terbakar, cepat slim. High protein mcm esp sgt bagus utk org yg nak slim sbb bekalkan protein utk preserve otot. Otot pula penting utk bakar tenaga. So, no worries dgn esp ni

    ReplyDelete
  4. kalau nak kata esp ni legend pun memang boleh sangat, sebab mak jemah pun guna sejak 3 tahun yg lepas, tak pernah jemu lagi sampai arini...

    ReplyDelete
  5. ESP always in my heart! Yg dah cuba mesti nak lg. Yang belum cuba, pastikan anda grab 1!

    ReplyDelete
  6. Walaupun kita tak ambil supplemen kita still kena ambil air putih 8 gelas sehari... Mengikut berat badan kita lah kan... Kalau yang nak turunkan berat badan tu eloklah kawal pemakanan....

    ReplyDelete
  7. rasa lapar itu mungkin signal dari otak untuk mengatakan bahawa badan kita memerlukan air.. iyelah, supliment kan perlukan air yang mencukupi untuk menjalankan tugasnya.. jadi, jika ambil esp untuk kurus maka badan memang perlukan air yang mencukupi untuk membakar lemak didalam badan kita.. jika anda terasa lapar selepas minum esp dan masih belum tiba waktu makan utama lagi, sila ambil air untuk memenuhi kehendak tubuh badan.. selain itu, jika diambil air masak ketika berasa lapar akan meningkatkan metabolisma badan untuk membakar lemak..

    BAGAIMANA MAHU KURUS DAN DIET DENGAN JAYANYA

    ReplyDelete
  8. Customer saya pun begitu.. bila cek semula rupanya tak cukup minum air..

    ReplyDelete
  9. saya minum esp memang sangat membantu ..tapi bila dok banyak sembang ye cepat la lapr heheheheh

    http://cahayaummurizqi.blogspot.com/2014/11/tip-menjayakan-penyusuan-badan-hingga-2.html

    ReplyDelete
  10. Esp mmg terbaik...sehari tak minum tak boleh nk gambarkan...!!

    Peminatvitamin.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Kita selalu menyalahkan vitamin kalau berat badan naik. Pada hal vitamin tak ada kalori pun.

    BAWANG PUTIH DALAM BOTOL COMEL

    ReplyDelete
  12. nak kurus jangan menharapkan supplement semata-mata, kena ada juga usaha yang lain macam bersenam, jaga pemakanan jangan main hentam je...suami saya minum esp tak ada rasa lapar sebaliknya sentiasa kenyang.

    ReplyDelete
  13. Esp memang best, sarapan wajib saya ambil setiap hari...kenyang sampai tghari.

    ReplyDelete
  14. setiap pagi esp peneman setia utk breakfast...cukup segelas..kenyang sampai ke tengah ari...sbb tu time puasa abik esp...tahan lapar sepanjang hari dan bertenaga..

    ReplyDelete
  15. best minum esp ni. menu wajib sahur sepanjang ramadhan. puasa lebih bertenaga.

    Ketahui 10 Sebab Kenapa Patut Beri Anak Meal Shakes

    ReplyDelete
  16. esp memang mengenyangkan..tambah lagi beri tenaga ..memang sgt best tau
    permataanugerah.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Sejak kenal SHAKLEE saya tak pernah terlepas minum ESP. Saya akan ambik ESP satu sudu untuk breakfast, satu sudu tengahhari untuk replace makan tengahhari dan satu sudu untuk malam sebelum tidur. Ini lah rutin saya setiap hari. Alhamdullilah sentiasa bertenaga dan dapat kurus.. Hehehe.. Layari Aju@VitaSyopz blog di ajusyopz.blogspot.com

    ReplyDelete

Berminat? Anda boleh dapatkan harga diskaun 15- 25 % setiap kali membeli produk. Tidak perlu ke sana ke mari mencari-cari agen yang menawarkan harga paling murah. Bahkan anda boleh dapat kembali cash bonus hasil belian anda tadi. Untungkan? Boleh baca lebih lanjut di sini, Kelebihan menjadi ahli Shaklee.


~ sharing with love ~


Syuhada Salleh

Email : fizda8789@gmail.com

H/P : 0132128902

Blog : http://ceritadiimtiyazcorner.blogspot.com

Page : Imtiyaz corner



SAYA PENGEDAR SAH SHAKLEE KAWASAN SHAH ALAM,KLANG, PUNCAK PERDANA, PUNCAK ALAM

Anda juga boleh baca yang ini ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...