Sunday 22 March 2015

Berdoalah dengan jelas walaupun Allah tahu rahsia disebalik hati kita

Assalamualaikum w.b.t buat teman-teman imtiyaz.

Fuhhh..agak lama saya tak meng'update' blog... Bukan tiada idea untuk mengisi ruangan teratak imtiyaz ni, tapi kekangan masa sebagai student. Sibuk? Entah lah..Sibuk dengan tugas harian dan sebagainya. Tapi bila difikirkan, kalau nak kata sibuk, semua orang pun sibuk dengan tugasan masing-masing..Cuma ianya kembali pada saya, sama ada hendak menguruskan masa dengan betul atau masa yang menguruskan kita. Huhu...

Untuk hari ini, saya nak share sikit berkaitan dengan doa. Yessss...Doa. Doa lah apa-apa pun. Yang pasti, Allah maha mendengar. Allah dengar doa hamba-hambaNya.

Pernah seseorang bertanya pada saya, macam mana nak dapat jodoh yang baik? Ya, semua orang mengimpikan jodoh yang baik. Tapi adakah cukup dengan hanya menantikan jodoh yang baik itu tiba? Sudah semestinya kita harus berusaha dan antaranya ialah dengan berdoa. Saya terkesima selepas mendengar sharing dari salah seorang sahabat yang saya hormati, Kak Diana. Apabila dia juga berkongsi mengenai goal praying dalam dia mencari jodohnya.

Apa yang Kak Diana lakukan, saya juga lakukan.. dan saya yakin, anda juga lakukan iaitu berdoa untuk jodoh yang baik. Tapi sebenarnya, anda perlu doa dengan lebih jelas. Memang kita tahu, Allah sangat-sangat mengetahui setiap apa yang diinginkan oleh hamba-hambaNya, tapi Allah nak dengar suara kita merintih memohon apa yang kita inginkan. Perhalusi setiap doa anda.

Beginilah, contoh, jika anda ingin mencari gambar sekuntum bunga orkid kuning dari Uncle Google, apa yang akan anda taip di ruang carian? Bunga? Orkid?

Mula-mula, anda klik di image google, dan anda type bunga, ini lah yang keluar.


Masih tak dapat seperti yang anda inginkan..Kemudian, anda type orkid dan keluarlah yang ini,


Waaahhh..ada orkid kuning..tapi hanya dihujung-hujung gambar dan penuh dengan orkid yang pelbagai warna. dan akhir sekali, anda type 'orkid kuning' dan ini lah hasilnya.


Banyak gambar orkid kuning yang anda dapat. 

Begitu juga dengan doa, kita doa dengan lebih jelas, tak perlu malu-malu, Allah dah kenal hambaNya macam mana.huhu..Sebagaimana yang saya pernah doa mengenai jodoh saya, kisah saya juga persis Kak Diana. Saya doa dengan lebih jelas, bagaimana ciri-ciri lelaki yang saya inginkan.

Saya hanya mula mengenali suami saya setelah berkahwin dan sehingga kini, kami masih dalam proses mengenali dengan lebih mendalam antara satu sama lain. dalam tempoh ini juga, saya sedar, suami saya memiliki hampir 95% ciri-ciri yang saya doakan suatu ketika dahulu.

Teruskan berdoa. Minta lah apa-apa pun yang anda inginkan pada Sang Pencipta. Mengenai jodoh yang baik, anda juga harus berusaha dengan memperbaiki diri. Andai suatu hari nanti, anda dipertemukan dengan seorang lelaki yang mungkin menguji keimanan dan kesabaran sebagai seorang isteri, sebenarnya ianya adalah hikmah. Allah tahu apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya. Rahsia Allah, tiada siapa yang tahu asbab setiap kejadian.

Mudah-mudahan kita menjadi hambaNya yang sentiasa bersyukur ;)

Wallahualam...

~ Sharing with love ~
 


1 comment:

  1. Sesungguhnya Allah tempat kita mengadu dan meminta

    ReplyDelete

Berminat? Anda boleh dapatkan harga diskaun 15- 25 % setiap kali membeli produk. Tidak perlu ke sana ke mari mencari-cari agen yang menawarkan harga paling murah. Bahkan anda boleh dapat kembali cash bonus hasil belian anda tadi. Untungkan? Boleh baca lebih lanjut di sini, Kelebihan menjadi ahli Shaklee.


~ sharing with love ~


Syuhada Salleh

Email : fizda8789@gmail.com

H/P : 0132128902

Blog : http://ceritadiimtiyazcorner.blogspot.com

Page : Imtiyaz corner



SAYA PENGEDAR SAH SHAKLEE KAWASAN SHAH ALAM,KLANG, PUNCAK PERDANA, PUNCAK ALAM

Anda juga boleh baca yang ini ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...