Wednesday 16 December 2015

Makan vitamin tapi tiada perubahan ??

Assalamualaikum w.b.t

Pertama sekali saya ingin bertanya buat anda yang mengambil sebarang supplemen, cukup tak pengambilan 3 liter sehari?

Kenapa saya tanya begitu? Sebabnya saya sering mendengar beberapa keluhan selepas mengambil supplemen. Ada beberapa contoh situasi yang biasa berlaku kepada individu yang mengambil supplemen tetapi TIDAK dapat mengikut aturan yang sepatutnya.

SITUASI 1:

Meena sering mengadu rasa pening, lemah-lemah badan, sakit pinggang sejak mengambil produk shaklee.

SITUASI 2 :

Zarina mengatakan dia terasa cepat dahaga dan panas sejak mengambil produk shaklee

SITUASI 3:

Kak Anita mengadu susu badannya semakin berkurangan sejak mengamalkan set breastfeeding Shaklee.

Tetapi..setelah di siasat..hehe...kesemua individu di atas sebenarnya KURANG AIR.. Maknanya, selepas mereka mengambil produk shaklee,mereka tidak mengambil kuantiti air yang sepatutnya. Sebab itu mereka mengalami healing crisis.

Sebab apa kita perlu minum banyak air?


Vitamin (suplemen) adalah dalam bentuk dos yang pekat, berbanding vitamin dalam makanan yang biasa kita makan. Vitamin dalam makanan memerlukan masa untuk diuraikan oleh tubuh, dan ada yang tak terurai pun. Sebaliknya vitamin (suplemen) terus dalam bentuk yang ringkas.
Analoginya, satu gelas air cukup untuk melarutkan 1 sudu gula, tapi kita perlukan lebih air untuk melarutkan 1 senduk gula.

Pengambilan vitamin  memerlukan air untuk membuang toksin dalam badan.
Analoginya, bila kita basuh kotoran dengan air sabun, kita perlu lebih air untuk membersihkan sisa sabun itu pula..Ada tak kita dah basuh baju dengan sabun, lepas tu kita biarkan..semestinya tak..kita kena bilas semula baju tu.

Jadi, pengambilan air bukan main-main bila anda mengamalkan suplemen. Pastikan melebihi 3 liter sehari. Jangan risau kalau asyik rasa nak ke tandas. Cara minum serentak dengan kuantiti yang banyak, tetapi minum siki-sikit dengan kerap. Barulah air yang kita minum tu betul-betul berfungsi dengan elok. Bukan hanya 'lalu' saja dalam badan kita.

Jadi, minumlah air secukupnya, agar kebaikan vitamin yang anda ambil dapat dioptimumkan sebaiknya..

No comments:

Post a Comment

Berminat? Anda boleh dapatkan harga diskaun 15- 25 % setiap kali membeli produk. Tidak perlu ke sana ke mari mencari-cari agen yang menawarkan harga paling murah. Bahkan anda boleh dapat kembali cash bonus hasil belian anda tadi. Untungkan? Boleh baca lebih lanjut di sini, Kelebihan menjadi ahli Shaklee.


~ sharing with love ~


Syuhada Salleh

Email : fizda8789@gmail.com

H/P : 0132128902

Blog : http://ceritadiimtiyazcorner.blogspot.com

Page : Imtiyaz corner



SAYA PENGEDAR SAH SHAKLEE KAWASAN SHAH ALAM,KLANG, PUNCAK PERDANA, PUNCAK ALAM

Anda juga boleh baca yang ini ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...