Wednesday 9 December 2015

Zinc complex membantu menghilangkan jerawat ?

Assalamualaikum semua..apa khabar iman hari ni? Semoga semuanya dalam keadaan yang sentiasa mengingati Allah.

Ok. Hari ni Syu nak fokus tentang masalah jerawat.

Ada tak yang dah ambil beberapa set jerawat shaklee, tapi masih belum ada perubahan? Pernah amalkan Vitamin E? Sebenarnya vitamin E tak sesuai untuk mereka yang kulit berminyak, sebab ianya akan menambahkan minyak di muka.

Vitamin E punya kelebihannya yang tersendiri dalam merawat masalah kulit. Untuk hilangkan parut, Vitamin E memang superb. Ditambah dengan sifat anti-oksidannya. Untuk mereka yang punya masalah kulit kering, vitamin E boleh membantu untuk melembapkan kulit. Sebelum consume any product, better dapatkan consultation from your distributor. Explain in details apa masalah anda. kulit kering ke, banyak jerawat ke, nak hilangkan parut ke, muka berminyak sangat ke.. I’m sure they’ll give u the best consultation.

Eh, sebenarnya bukan nak cerita tentang Vitamin E.. Syu nak cerita tentang zinc complex. Benarkah zinc complex dapat merawat masalah jerawat? Pengalaman Syu sendiri (sejak dapat advice daripada pakar kulit), Syu memang amalkan pemakanan zinc. Bila jerawat tumbuh je kat muka, saya akan makan 1-2 tablet zinc sehari. Dan, memang betul!! Jerawat sangat cepat kecutnya. Dan tak berjangkit pada bahagian muka yang lain. Alhamdulillah.. Akhirnya jumpa juga penyelesaian kepada masalah ni. Sekarang ni pun dah tak ada jerawat2 besar kat muka. Yang ada hanya butiran halus tu pun satu dua butir jer.. :)

Zinc ini lah saya dok telan hari2 demi untuk dapatkan kulit yang cantik. Tak besar pun.. kecik lagi dari duit 5 sen.. psstt.. zinc complex shaklee adalah dalam bentuk zinc gluconate tau. Ada kajian menunjukkan pengambilan 30mg  zinc (zinc gluconate atau zinc sulfat) dapat merawat jerawat.

(1 tablet zinc complex Shaklee adalah bersamaan 15mg; sebab tu ada kalanya Syu ambil 2 tablet sebelum makan --> ni depends pada individu ya..)

Bagaimana pula zinc complex membantu merawat masalah jerawat?


1) Zinc mengawal penghasilan minyak pada kulit
2) Zinc bersifat anti-inflamasi (mempunyai ciri-ciri anti-radang) --> Membantu mengurangkan kerengsaan kulit akibat jerawat
3) Zinc boost immune system --> Membantu tubuh melawan bakteria yang menyebabkan jerawat (Propionibacterium acnes)
4) Zinc is an important co-factor in helping the body to process vitamin A and E; yang mana kedua-duanya juga turut membantu tubuh melawan jerawat
Zinc - Vitamin A - Vitamin E --> Gabungan ketiga-tiga vitamin dan mineral ini membantu tubuh mengawal hormon. Hormon yang tidak stabil boleh mengakibatkan pengeluaran minyak berlebihan pada kulit
5) Zinc juga membantu dalam pertumbuhan tisu supaya kulit sentiasa segar
6) Zinc terlibat dalam sistesis protein dan pembentukan kolagen dalam badan --> Kedua2nya penting untuk mengekalkan kulit yang sihat dan mengawal pengeluaran minyak secara normal.

Jadi, kalau anda ada masalah jerawat, jangan segan-segan mesej Syu, insyaAllah Syu akan membantu.

Whatsapp
Syu
0132128902

1 comment:

  1. Jerawat memang agak merisaukan...nasib baik ada zinc, murah dan jimat wang sekaligus menyihatkan dan atasi masalah jerawat.

    ReplyDelete

Berminat? Anda boleh dapatkan harga diskaun 15- 25 % setiap kali membeli produk. Tidak perlu ke sana ke mari mencari-cari agen yang menawarkan harga paling murah. Bahkan anda boleh dapat kembali cash bonus hasil belian anda tadi. Untungkan? Boleh baca lebih lanjut di sini, Kelebihan menjadi ahli Shaklee.


~ sharing with love ~


Syuhada Salleh

Email : fizda8789@gmail.com

H/P : 0132128902

Blog : http://ceritadiimtiyazcorner.blogspot.com

Page : Imtiyaz corner



SAYA PENGEDAR SAH SHAKLEE KAWASAN SHAH ALAM,KLANG, PUNCAK PERDANA, PUNCAK ALAM

Anda juga boleh baca yang ini ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...